2017 m. birželio 23 d.

„An-2“ iškels su „Kursk“ ir „Costa Concordia“ dirbę olandai

„An-2“ iškels su „Kursk“ ir „Costa Concordia“ dirbę olandaiKAM
2015-05-25 Stasys Gudavičius, Verslo žinios AKTUALIJOS
Baltijos jūroje nuskendusį lėktuvą „An-2“ į paviršių turėtų iškelti olandų kompanija „Mammoet“. Ši olandų kompanija pasirinkta dėl jos patikimumo ir profesionalumo, įvertinus jos patirtį. Kompanija prisidėjo iškeliant į paviršių rusų povandeninį laivą „Kursk“ ir kruizinį laivą „Costa Concordia“.

Baltijos jūroje nuskendusį lėktuvą „An-2“ į paviršių turėtų iškelti olandų kompanija „Mammoet“. Apie tai pirmadienį pranešė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pasak jo, ši olandų firma pasirinkta dėl jos patikimumo ir profesionalumo, įvertinus inžinierinės kompanijos „Mammoet“ patirtį. Anot ministro, ši olandų kompanija prisidėjo iškeliant į paviršių rusų povandeninį laivą „Kursk“ ir kruizinį laivą „Costa Concordia“.
Beje, „Mammoet“ Lietuvoje jau turi užsakymų – kaip praėjusią savaitę pranešė pati bendrovė, ji prisideda prie naujojo pėsčiųjų tilto per Nemuną statybos ties Alytumi.

„Ši kompanija atrinkta iš tų duomenų, kuriuos turėjome, kaip labiausiai patyrusi šiuose darbuose. Jos darbų sąraše – atominio povandeninio laivo „Kursk“ iškėlimas, kuris buvo nuskendęs apie 100 metrų gylyje, jos darbų sąraše yra „Costa Concordia“ gelbėjimo darbai, naikintuvo F-16, nuskendusio ir sudužusio į gabalus, iškėlimo darbai“, – teigė ministras.

Anot jo, jūroje turėtų dirbti penki kompanijos specialistai, kurie vykdys lėktuvo apžiūrą, vertins jo būklę, kiek jis įsmigęs į dumblą ir kitas technines aplinkybes, skenuos laivą. Antruoju etapu galėtų būti vykdomas pats iškėlimas.

Klausiamas, kiek kainuos orlaivio iškėlimas, p. Sinkevičius teigė, kad tai priklausys nuo darbų trukmės. Preliminariai vien apžiūra gali kainuoti apie 25.000 Eur.

„Derybos dėl kainų ir darbų apimties dar tęsiasi. Dalį darbų atliksime patys, kad būtų pigiau ir efektyviau“, – sakė p. Sinkevičius.
Pasak jo, sutartis su „Mammoet“ turėtų būti pasirašyta artimiausiu metu.

Neatmetama, kad lėktuvas gali likti neištrauktas, o ištraukti tik žuvusiųjų palaikai. „Po apžiūros bus nuspręsta, kaip elgtis – ar traukti lėktuvą, ar tik esančius palaikus, nes būtent tai ir yra pats svarbiausias dalykas – iškelti palaikus, jeigu jie ten yra, ir pagarbiai palaidoti. Gali būti, kad pats lėktuvas bus pakeltas iki tam tikro lygio, bus ištraukti palaikai, o lėktuvo likučiai bus palikt dugne, nes netrukdo laivybai. Jis ir krante pavirstų į metalo laužą, bet iškėlimas kainuotų gerokai brangiau, nes vien iškeltojo lėktuvo transportavimas pareikalautų atitinkamo laivo ir kitokių techninių dalykų, kurių Lietuva neturi“, – sakė p. Sinkevičius.

Tačiau ministras pripažino, kad lėktuvo iškėlimas padėtų objektyviau ir tiksliau nustatyti avarijos priežastį.
Dėl to, ar lėktuvas bus keliamas, bus apsispręsta artimiausiomis savaitėmis.

Be to, Vyriausybė iš lėktuvo savininko kompanijos „Klaipėdos avialinijos“ gali regreso tvarka pareikalauti atlyginimo už operaciją, už kurią atsakinga valstybinė įmonė „Oro navigacija“.

Iš Gotlando salos į Lietuvą skridęs orlaivis į jūrą nukrito gegužės 16 d. Vienas iš pilotų – Adolfas Mačiulis – rastas lėktuvo viduje, 124 metrų gylyje, jį atpažino artimieji. Kitas pilotas, Alvydas Selmistraitis, iki šiol nerastas, tačiau ketvirtadienį nuspręsta baigti pilotų paieškos operaciją virš vandens.

Krašto apsaugos ministerija į Švedijos gynybos ministeriją su prašymu padėti rasti partnerių, turinčių reikiamos įrangos, Baltijos jūros dugne gulinčiam orlaiviui „An-2“ iškelti.

Naujausias numeris

ATSARGIAI, SKOLININKAI:

UAB “Gokartas“ Direktorius Darius Baltramiejūnas
UAB “Autojarus hidraulika“ Direktorius Remigijus Jasiūnas