Įrengus naujuosius kalnelius visame mieste, nebereikės pirkti plastikinių kalnelių priežiūros paslaugos. Pirmiausia kalneliai buvo įrengti Minijos gatvėje, Šilutės plente ir Statybininkų prospekte, bet dabar jie jau yra išsibarstę po visą miestą. Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė pasakojo, kad naujieji kalneliai pasiteisino, todėl jie galutinai pakeitė senuosius. „Bėda buvo ta, kad apgadintų oranžinių kalnelių negalėjai suremontuoti“, – teigė I. Šakalienė.
Vis dėlto vos pasirodžius iš asfalto supiltiems kalneliams, pasipylė ir vairuotojų skundai. Iš pradžių kalnelių negalima buvo pastebėti, nes jie nebuvo pažymėti skiriamaisiais ženklais, todėl važiuojant greitai ir nesustabdžius automobilio galėjo nukentėti automobilio dugnas, nors, anot I. Šakalienės, ženklai, kaip reikalauja taisyklės, stovi prie visų greičio slopinimo kalnelių. Tiesa, nerimstant vairuotojams kalneliai tapo ryškesni.
Išdažė vėliau
Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda tvirtino, kad neapsižiūrėjimas priklauso rangovui „Lemminkainen Lietuva“. „Dabar kalnelių viena pusė yra nudažyta „šachmatais“, todėl jie tikrai matosi iš toliau. Gaila, kad rangovas to nesuvokė iš karto“, – pasakoja L. Dūda.
Praėjus beveik metams po to, kai atplyšę oranžiniai kalneliai, draskę automobilių dugnus, buvo pakeisti supiltais iš asfalto, automobilių dugnų problema vėl iškilo į paviršių. Pasirodo, kad problema slypėjo ne tik matomume, bet ir nevienoduose aukščiuose. Vairuotojai teigia, kad iš pradžių situacija, pakeitus kalnelius, buvo nepavydėtina, esą naujų kalnelių viršus jau nugremžtas automobilių dugnais ar išmetamaisiais vamzdžiais, o kiti kalneliai tokie žemi, kad jais gali važiuoti net ir viršydamas nustatytą greitį. Keista, kad problemos ryškėja tik po vieną, tarsi miestiečiai turėtų aiškinti rangovams ir miesto valdžiai, kokia turėtų būti technika. Iš pradžių kyla viena problema, ji išsprendžiama, vėliau kita – ir vėl teigiamas rezultatas. Ko laukti dabar?
Aukščio nematavo
Remiantis greičio slopinimo įrangos standartais, kalnelių aukštis privalo siekti 10 cm, deja, Klaipėdoje kalnelių pasirodė visokių, rangovui interpretavus reglamentuotus teisės aktus. Būtent dėl šios problemos Klaipėdos miesto savivaldybė nusprendė išaiškinti rangovui „Lemminkainen“, kokie turėtų būti kalneliai. Žinoma, kyla klausimas, ar net ir 10 cm nėra per daug, ypač žemiems automobiliams. Į tai L. Dūda atsako labai paprastai. Anot jo, jeigu vairuotojas laikysis greičio standartų ir pristabdys, jokių techninių problemų nekils. „Visokių automobilių yra, bet 10 cm aukščio kalnelis tikrai neturėtų būti neįveikiama kliūtis. Be to, per kalnelius reikia mokėti važiuoti. Jei judėsi mieste leistinu maksimaliu 50 km/h greičiu, nieko neatsitiks, bet jei važiuosi greičiau, gali būti problemų. Tačiau kalneliai juk tam ir yra įrengiami, kad vairuotojai prieš juos nelėktų kaip bepročiai. Dabar viskas jau yra sutvarkyta ir kalnelių aukščiai yra vienodi. Priprato vairuotojai stabdyti“, – komentuoja L. Dūda. Valdininkas taip pat pastebi, kad daugiausiai buvo sulaukta nusiskundimų iš vairuotojų, kurie nepravažiavę kalnelio gazuodavo. „Spaudžiant akseleratorių galas nusėda ir susibraižo“, – teigia valdininkas.
Žinoma, nerimą kelia ir žiemos sąlygos. Asfalto kalneliai gali pasidengti ledu ir kelti pavojų. L. Dūda skuba nuraminti. „Kalneliai bus prižiūrimi kaip kelio dalis. Dabar netgi lengviau. Anksčiau kildavo problemų, kai valymo automobiliai peiliais nuplėšdavo plastmasę. Dabar nebus ko pasigauti, nes kalnelis yra įlietas į asfalto dangą, todėl peilis švelniai pračiuoš ir nuvalys susidariusį ledą.“