2018 m. birželio 23 d.

Iš „Meridiano” liko nedaug

Iš „Meridiano” liko nedaug
2013-01-14 Dalia Bikauskaitė, Vakarų ekspresas PAVELDAS
Sunerimę žmonės skambino į redakciją - iš AB „Klaipėdos laivų remontas” (KLR) remontuojamo miesto simbolio barkentinos „Meridianas” beveik nieko neliko, vos du metrai.

Ir pažėrė klausimų: ką daro remontininkai, gal nuspręsta statyti visai naują laivą, kas jiems davė teisę taip elgtis ir t. t. Nuvažiavę pasižiūrėti į KLR doką ir mes apstulbome, pamatę neįtikimą vaizdą. Po likusius „Meridiano” medinio korpuso griaučius ropinėjo nemažai darbininkų. Akivaizdu – remontas vyksta iš peties. Nuardyti laivo antstatai guli teritorijoje ant kranto. KLR generalinis direktorius Alvydas Butkus nuramino sakydamas, kad nieko blogo nevyksta – esą viskas daroma pagal planą. “Meridianas” į KLR doką buvo pastatytas pernai lapkričio 10 d. Gruodžio pabaigoje jis buvo demontuotas ir išvalytas, o šią savaitę prasidėjo atstatymo darbai. Šiuo metu dokas yra uždengtas stogu, kad oro sąlygos nedarytų įtakos ir kad būtų galima dirbti ir žiemą. KLR vadovas sakė, jog naudojamasi situacija, nes šaltuoju laikotarpiu laivų remonto apimtys sumažėjo, tad bendrovė gali daugiau pajėgų mesti “Meridianui” remontuoti. A. Butkus apgailestavo, kad iš laivo medinio korpuso beliko tik tiek, pasak jo, “gyvos” medienos, kurią bus galima išsaugoti, t. y. tie mediniai korpuso griaučiai, profesionalų vadinami špantais (špantas – laivo korpuso griaučių skersinė borto sija, prie kurios tvirtinama išorinė apkala). Kita mediena buvo jau supuvusi ir jos palikti nebuvo įmanoma. “Naują laivo korpusą mes pradėsime formuoti nuo tos likusios “gyvos” medienos, pradėdami nuo išlikusių špantų. Dėsime metalinius florus – laivo dugno skersines sijas, darysime išorinę metalinę apkalą. Nuo senųjų medinių špantų į viršų toliau eis metaliniai špantai. Išorinis bortas bus metalinis. Tačiau korpuse bus padarytos atodangos, kad žmonės galėtų matyti, koks anksčiau yra buvęs burlaivio korpusas, tam tikras detales, mazgus ir t. t. Bus padarytas muziejinis variantas, kurį suplanavo užsakovas”, – pasakojo A. Butkus. Metaliniai antstatai išliko, juos reikės sutvarkyti ir atstatyti. Jie bus taip pat baigti ardyti, smėliuojami, dažomi, kur reikia paremontuojami. Antstatus planuojama apdėti mediena. Po to, kai bus suformuotas korpusas, antstatai bus atstatyti į vietą. Stiebai taip pat yra nuimti ir tvarkomi kartu su rėjomis, jie irgi bus sudėti baigus formuoti antstatą. “Mes jaučiame atsakomybę, dirbame negailėdami jėgų ir burlaivį tikrai atstatysime. Dėl to klaipėdiečiai gali būti ramūs”, – tikino įmonės vadovas. Kiek iš tikrųjų kainuos šio sudėtingo remonto darbai, A. Butkus dar negalėjo pasakyti. Burlaivį įsigiję klaipėdiečiai verslininkai Aloyzas Kuzmarskis ir Aidas Kaveckis yra prasitarę, jog “Meridiano” remontas gali kainuoti apie 2 mln. Lt.

Naujausias numeris

ATSARGIAI, SKOLININKAI:

UAB “Gokartas“ Direktorius Darius Baltramiejūnas
UAB “Autojarus hidraulika“ Direktorius Remigijus Jasiūnas