2017 m. balandžio 27 d.

Jūrininkų įmonę paskandino skolos

Jūrininkų įmonę paskandino skolosSXC
2015-07-24 Lietuvos rytas AKTUALIJOS
Susisiekimo ministerija kreipėsi į teismą dėl bankroto bylos „Lietuvos jūrų laivininkystei" (LJL) iškėlimo. Nors pareigūnai tikina, kad svetur įstrigusiais laivais jau yra pasirūpinta, jūrininkai tuo abejoja. Žlunganti LJL yra nemoki – jos skolos viršija pusę turto vertės.

Susisiekimo ministerija kreipėsi į teismą dėl bankroto bylos „Lietuvos jūrų laivininkystei” (LJL) iškėlimo. Nors pareigūnai tikina, kad svetur įstrigusiais laivais jau yra pasirūpinta, jūrininkai tuo abejoja. Žlunganti LJL yra nemoki – jos skolos viršija pusę turto vertės. Susisiekimo ministerija, pateikusi Klaipėdos apygardos teismui prašymą iškelti įmonei bankroto bylą, pranešė, kad pradelstos LJL skolos gegužės pabaigoje siekė 18,5 mln., eurų, o turtas – daugiau nei 35 mln. eurų. 4,2 mln. eurų įmonė skolinga tiekėjams, 1,58 mln. eurų-darbuotojams. Kovo 31 dieną LJL skola pagrindiniam kreditoriui SBB bankui buvo 14,8 mln. eurų, o bendra skola-21,737 mln. eurų, banke įmonė turėjo vos 14 tūkst. eurų. Klaipėdos įmonė turi penkis laivus, visi jie už paskolas įkeisti SEB bankui. Susisiekimo ministerija teigia, kad keturiais užsienio uostuose įstrigusiais „Lietuvos jurų laivininkystės” laivais pasirūpinta. Tačiau Italijos Taranto uoste esančio laivo „Romuva” trečiasis mechanikas Eduardas Koserevas vakar aiškino, kad laivas neturi degalų, vandens, o pervestus pinigus už skolas pasiėmė uostas. Jis neprognozavo, kada laivai galės išplaukti iš uostų, nes tam reikia panaikinti areštą, o derybos vyksta lėtai. Portugalijoje įstrigusio laivo „Voruta“ kapitonas Saulius Mačiukas sakė, laivas turi degalų, tačiau neveikia vienas jo generatorių, kurio remontui nėra pinigų, maisto likę tiktai savaitei, be to, neaišku, ką daryti su laivo kroviniu. Borutos” problema, kad laivas yra pakrautas, krovinį turime nuvežti į Pusiaujo Gvinėją. Iki jos reikia plaukti 16 parų, maisto produktų mes turime tik savaitei geriausiu atveju. Degalų turime, užtektų iki Klaipėdos, tačiau iki Gvinėjos neužtektų”, – kalbėjo Aveiro uoste esančio laivo kapitonas S. Mačiukas. Pasak jo, įgulos asmens dokumentus yra paėmęs antstolis, nes LJL yra skolinga per 400 tūkst. eurų už degalus, pirktus prieš kelerius metus. Kapitono teigimu, laivas negali išplaukti ir dėl sugedusio vieno iš dviejų, dyzelinių generatorių. Ketvirtadienio naktį iš Lenkijos Gdansko uosto į Lietuvą atplaukė laivas „Deltuva”.

Biržoje – krytis

„Nasdaq” Vilniaus biržoje vakar buvo sustabdyta prekyba „Lietuvos jūrų. laivininkystės” akcijomis, ji bus atnaujinta nuo penktadienio iki teismo sprendimo dėl bankroto bylos iškėlimo. Susisiekimo ministerija vaido kontrolinį LJL akcijų paketą, įmonė listinguojama „Nasdaq” Vilniaus biržoje. Trečiadienį įmonės akcijų vertė nukrito 40 proc. – iki 0,003 euro už akciją.

Naujausias numeris

ATSARGIAI, SKOLININKAI:

UAB “Gokartas“ Direktorius Darius Baltramiejūnas
UAB “Autojarus hidraulika“ Direktorius Remigijus Jasiūnas