2017 m. spalio 18 d.

Karinis laivas, varomas biodyzelinu

Karinis laivas, varomas biodyzelinu
2013-11-20 Mindaugas Milinis, Grynas.lt TECHNOLOGIJOS
Į Klaipėdą atplaukė Italijos karinių jūrų pajėgų eskadrinis minininkas „Caio Duilio“. Šis nuo 2009 metų Italijos karinėse jūrų pajėgose tarnaujantis laivas iš kitų savo klasės laivų išsiskiria tuo, kad yra varomas aplinką tausojančiu biodyzelino kuru.

Pusė kuro pagaminta iš augalinio aliejaus

Italijos karinis jūrų laivynas, bendradarbiaudamas su ENI (Nacionaliniu angliavandenilių institutu), šiuo metu vykdo biologinio kuro laivams sertifikavimo projektą, kurios ilgalaikis tikslas – sukurti unikalų kurą, turintį tokias pat savybes, kaip ir aviacinis ir sausumos transporto kuras.

Italijos karinis jūrų laivynas vykdo eksperimentus su mišiniu, kurio 50 proc. sudaro tradicinis F76 (iškastinis kuras) ir 50 proc. – ekologiškas dyzelinis kuras (Green Diesel). Šis biodyzelinas gaminamas iš sėjamosios judros sėklų. Tai nemaistinis augalas, kurio sėklose yra 28 –42 proc. aliejaus, todėl jis gali būti naudojamas biodyzelino gamyboje.

Sėjamosios judros nereiklios nei dirvožemiui, nei klimato sąlygoms, jos auga lengvuose priesmėliuose, taip pat kalkingose molio dirvose, ten, kur kitiems augalams sąlygos nėra tinkamos. Ir šiuo požiūriu jos tausoja aplinką, nes šio augalo auginimas ir derliaus nuėmimas niekaip nelemia maistinių kultūrų derliaus.

Ekologinio kuro galingam laivui užtenka

Pastaruoju metu NATO ir Europos Sąjungos valstybių kariuomenėse vis daugiau dėmesio skiriama iniciatyvoms ir priemonėms, didinančioms karinį energetinį efektyvumą. Tai atveria galimybes ne tik taupyti energijos išteklius ir finansinius resursus, bet ir mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Viešnagės Klaipėdoje metu Lietuvos krašto apsaugos ministerijos, kariuomenės, kitų Lietuvos institucijų atstovams bus pristatytos laivo kuro naudojimo galimybės ir pranašumai.
Šiuo metu prie Klaipėdos kruizinių laivų terminalo krantinės prišvartuotas eskadrinis minininkas „Caio Duilio“ dalyvavo lapkričio pradžioje vykusiose NATO greitojo reagavimo pajėgų pratybose „Steadfast Jazz 2013“.

Tai pirma šio karo laivo kelionė į Šiaurės Europą. Iš Viduržemio jūros jis išplaukė 2013 m. spalį. Laivas turi didelius logistinius gebėjimus: gali užtikrinti tris maitinimus per dieną daugiau kaip 250 asmenų, nepasipildydamas maisto atsargų maždaug 35 dienas.

Eskadrinis minininkas „Caio Duilio“ yra daugiafunkcinis karo laivas, turintis išsiskiriančias priešlėktuvines savybes, trumpo ir vidutinio nuotolio gynybinį pajėgumą, galintis efektyviai veikti taip pat ir esant kitoms kovos formoms (veiksmai jūros paviršiuje ir priešpovandeniniai veiksmai). Laivas gali plukdyti sraigtasparnius EH 101 arba SH90.

Laivas varomas 2 dyzeliniais varikliais, kurių kiekvieno galia 5800 AG, pasiekiant iki 18 mazgų greitį, o naudojant 2 dujų turbinas, kurių galia 27500 AG, pasiekiamas iki 29 mazgų greitis.

Naujausias numeris

ATSARGIAI, SKOLININKAI:

UAB “Gokartas“ Direktorius Darius Baltramiejūnas
UAB “Autojarus hidraulika“ Direktorius Remigijus Jasiūnas