2019 m. rugpjūčio 25 d.

Klaipėdos gyventojų problema sprendžiama jų sąskaita

Klaipėdos gyventojų problema sprendžiama jų sąskaita
2013-02-20 Mindaugas Aušra, Meridianas Nr. 2 AKTUALIJOS
Vasarą Klaipėdoje miesto savivaldybės tarybos nutarimu centrinės miesto dalies gyventojai kiemuose išvydo atsiradusius ženklus, rodančius, jog automobiliui stovėti galima tik apačioje nurodytu laiku arba už stovėjimą reikia mokėti.

Gyventojai buvo raminami, kad ženklai atlieka tik informuojamąją funkciją (iš viso iki naujų metų turi būti pastatyti 264 ženklai, kuriems išleista 38 tūkst. litų). Kol kas jokia atsakomybė automobilių vairuotojams tokiose zonose negresia, nors senamiestyje ir kitoje miesto centro dalyje zonų, kuriose reikia mokėti už stovėjimą, jau apstu. Įdomus faktas – norint pastatyti automobilį į raudonąją ir geltonąją zonas patenkančių daugiabučių kiemus, reikės mokėti tiek pat, kiek ir už statymą gatvėse.

Miesto valdžia teigia, kad įvedus šią naują sistemą automobilių statymo tvarka taps lankstesnė, tvarkingesnė ir teisingesnė senamiesčio gyventojų atžvilgiu. Dabar didžioji dalis vairuotojų, nenorėdami mokėti už statymą, automobilius stato kiemuose, todėl, anot valdininkų, toks sprendimas palengvins centrinės miesto dalies gyventojų automobilių statymo galimybes. Vis dėlto patys gyventojai mokesčių taip pat neišvengs. Daugiabučių namų gyventojai vieną savo automobilį galės statyti beveik nemokamai – už 5 litus gavę metams leidimą iš savivaldybės. Tačiau antrasis leidimas metams jiems jau kainuos 250 litų geltonojoje ir raudonojoje zonose bei 100 litų žaliojoje zonoje. Tokius leidimus nusipirkę gyventojai savo automobilius nemokamai galės statyti 200 metrų spinduliu nuo daugiabučio namo, kuriame gyvena. Leidimus galės nusipirkti ne tik butų savininkai, bet ir juos legaliai išsinuomoję asmenys. Gyventojai automobilį galės statyti 200 m nuo gyvenamosios vietos.

Pildys savivaldos aruodą

Ir nors Klaipėdos miesto savivaldybės miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda teigia, kad tai gyventojams tik į naudą, didžiausia nauda matoma savivaldybei, kuri ir rinks lėšas už stovėjimą į savo iždą. „Negali gyventojas visą automobilių ūkį laikyti prie namų. Kiek automobilių reikia gyventojui? Kiek automobilių, tiek gyventojų. Ne mes išradome šį dalyką. Perimame iš Europos miestų senamiesčio tvarkymo pavyzdžius. Daug kas anksčiau buvo nemokama. Klaipėda pasirinko apmokestinimo planą“, – teigia L. Dūda. Anot jo, anksčiau gyventojams tekdavo susidurti su automobilių stovėjimo vietų trūkumu, nes atvykėliai statydavo savo transportą gyventojų kiemuose. Tiesa, gyventojai negalėjo tikėtis, kad jų prašymas atsisuks prieš juos pačius. „Tuo metu gyventojai ėmė reikšti nepasitenkinimą. Prašė mūsų sutvarkyti susidariusią problemą, kad atkreiptume dėmesį, todėl ir priėmėme sprendimą. Dabar, kadangi mokėti reikės ir už stovėjimą kiemuose, žmonės statys automobilius gatvėse. Kainos vienodos“, – teigia valdininkas.

Klaipėdos miesto savivaldybė prižiūrėti statymo tvarką zonose ir vykdyti administracinę tvarką paskyrė VšĮ „Klaipėdos viešąjį transportą“, kuris jau tvarko visas kitas miesto dalis. Sutartis šiuo metu yra sudaryta trejiems metams, o už tokias paslaugas miesto valdžia turės sumokėti įmonei nei daug, nei mažai – 170 tūkst. litų per metus, t. y. vidutiniškai apie 14 tūkst. litų per mėnesį. Pasak VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio, ženklai, įspėjantys apie teritorijoje esančią stovėjimo zoną, statomi iš anksto, nes baiminamasi, jog vėliau to padaryti neleis šalčiai.

Gyventojai abejoja

Tuo tarpu centro gyventojai mano, kad toks sprendimas turi ir neracionalių aspektų. „Dieną dažnai kiemai būna pilni automobilių ir jeigu reikštų, kad už penkis litus per metus tų automobilių nebeliks, tai tada galima būtų sakyti, kad sprendimas yra geras. Bet esmė slypi kitur. Aš dieną esu darbe, automobilį laikau šalia darbovietės, tai reiškia, kad man dienomis reikės mokėti už stovėjimą, nes darbas yra tikrai toliau nei 200 m. Prie namų automobilį statau tik vakarais. Vakarais stovėjimas nemokamas. Manau, kad sprendimas nelogiškas“, – komentuoja miesto centre gyvenantis klaipėdietis Vincentas.

Nuosprendis patvirtintas

Kol buvo rengiamas straipsnis, „Meridianą“ pasiekė žinia, kad miesto valdžios pažadas, jog Klaipėdos centre už stovėjimą daugiabučių namų kiemuose reikės mokėti nuo kitų metų liepos, sprogo lyg muilo burbulas.

Miesto tarybos nariai šv. Kalėdų išvakarėse pritarė, kad rinkliava už automobilių stovėjimą miesto centre esančių daugiabučių namų kiemuose bus pradėta rinkti nuo 2013 metų sausio 1 dienos. Leidimą nemokamai statyti automobilius 200 metrų spinduliu aplink nuosavybę galės įsigyti ne tik gyventojai, bet ir juridiniai asmenys.

Jiems bus taikomos tokios pačios sąlygos, kaip ir žmonėms. Verslininkai, miesto centre turintys nuosavybės teise priklausančias patalpas ar jas legaliai besinuomojantys, galės nusipirkti du leidimus statyti automobilius. Pirmasis leidimas metams kainuos 5 litus, o antrasis – 250 litų. Taip pat nustatyta, kad bus galima nusipirkti ne vienerius, o dvejus metus galiojančius leidimus, kurių kainą atitinkamai bus dvigubai didesnė.

Naujausias numeris

ATSARGIAI, SKOLININKAI:

UAB “Gokartas“ Direktorius Darius Baltramiejūnas
UAB “Autojarus hidraulika“ Direktorius Remigijus Jasiūnas