Į Baltijos jūrą nukritusio lėktuvo An-2 pilotas Adolfas Mačiulis nuskendo. Tokią preliminarią išvadą pateikė teismo medicinos ekspertai.
Ikiteisminį tyrimą dėl darbų saugos ir sveikatos apsaugos darbe reikalavimų pažeidimo (kai be žinios dingo žmogus) atliekančio Klaipėdos apygardos prokuratūros prokuroro Arūno Saunoriaus teigimu, ekspertai ant lakūno galvos bei veido aptiko ir nežymių odos nubrozdinimų (galbūt į kabinos langų stiklą), kurie greičiausiai atsirado lėktuvui atsitrenkus į vandenį.
„Kad pilotas nuskendo – preliminari išvada. Tiksli bus paskelbta po mėnesio, atlikus dar nuodugnesnę ekspertizę. Tačiau nubrozdinimai įtakos mirčiai neturėjo“, – patikino A.Saunorius. Pasak prokuroro, šis tyrimas greitai nebus baigtas, nes medžiagos kasdien tik daugėja. „Tiriame viską, kas įvyko iki lėktuvui įkrentant į vandenį. Apklausiami liudytojai, renkami dokumentai. Rengiami paklausimai į Daniją ir Švediją. Dar neaišku, kiek gaunama medžiaga bus naudinga tyrimui. Tačiau ji visa bus susisteminta ir paskui darysime išvadas. Kada? Sunku prognozuoti“, – sakė prokuroras.
A.Saunorius neslėpė, kad nemažai naujos informacijos pirmiausiai sužino iš žiniasklaidos. Taip užvakar prokurorą nustebino faktai, kad An-2 buvo eksperimentinis lėktuvas, iki lemtingo skrydžio juo nebuvo skraidoma net penkerius metus, ir kad jo apžiūra, pasak vieno iš Seimo narių, vyko paviršutiniškai, tik pasišviečiant žibintuvėliu.
Prokurorai aiškinsis ne tik priežastis, kodėl lakūnai A.Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis pasirinko būtent tokį maršrutą į Klaipėdą, bet ir paties lėktuvo įsigijimo aplinkybes.
Iš karto po aviakatastrofos bendrovės „Klaipėdos avialinijos“ vadovas pasakojo, kad jis pirktas Danijoje. Tačiau vakar A.Saunorius patikino, kad jo turima pirkimo ir pardavimo sutartis rodo, jog An-2 įsigytas ne Danijoje ir ne Švedijoje, iš kurios pakilo į paskutinį skrydį. Sutartis pasirašyta Lietuvoje. A.Selmistraičio likimas iki šiol nežinomas. Kol kas neradus jo nei gyvo, nei mirusio, nutraukta tik jo kolegos A.Mačiulio tarptautinė paieška.
Dėl Klaipėdos apygardos prokuratūroje atliekamo ikiteisminio tyrimo įtarimai niekam nepateikti. Baudžiamajame kodekse teigiama, kad „darbdavys ar jo įgaliotas asmuo, pažeidęs darbų saugos įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus darbų saugos ar sveikatos apsaugos darbe reikalavimus, jeigu dėl to įvyko nelaimingas atsitikimas žmonėms, avarija ar atsirado kitokių sunkių padarinių, baudžiamas bauda arba laisvės atėmimu iki aštuonerių metų“.
Vakar Vyriausybė dėl tolesnio lėktuvo An-2 likimo neapsisprendė. Susisiekimo ministerija siūlo palikti jį jūros dugne.