2019 m. spalio 20 d.

Požeminės perėjos – lyg iš siaubo filmų

Požeminės perėjos – lyg iš siaubo filmųBMC
2014-01-10 Ilona Gelžinytė, Meridianas Nr. 3 AKTUALIJOS
Požeminės perėjos jau seniai šiurpina klaipėdiečius. Tuo tarpu miesto valdžia šiais metais pinigų rado tik vienai perėjai sutvarkyti.

Sovietmečiu statytos požeminės perėjos Klaipėdoje jau seniai nematė remonto – plytelės aptrupėjusios, dėl užakusių lietvamzdžių telkšo balos, tvyro smarvė, tamsu net ir šviesiausią dieną.

„Vakare eiti jau baisu – jokio apšvietimo. O kai pasninga ir paskui atšyla, telkšo balos, visi batai būna apsemti. Ne be reikalo žmonės bėga važiuojamąja gatvės dalimi. Būna, kad ir policija gaudo, tada tenka susimokėti baudą“, – aiškino Baltijos prospekte gyvenanti moteris. Į prekybos centrus ji eina požeminėmis perėjomis ir vis pasvajoja, kad kada nors jos bus sutvarkytos. „Norisi, kad valdžia pamatytų, kaip žmonės gyvena“, – vylėsi klaipėdietė.

Visų užmirštos

Pereiti požeminę perėja nejauku net dienos metu, ypač jei ten stoviniuoja būrelis žmonių. Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato sudaromoje nusikaltimų suvestinėje neretai pranešama apie tokiose vietose užpultus žmones. Iš praeivių atimamos rankinės, mobilieji telefonai.

Šias vietas – ne dėl jaukumo, o dėl šiokio tokio stogo virš galvos – pamėgo ir benamiai. Jie čia įsitaiso sau guolį.
Mieste beviltiškai trūkstant viešųjų tualetų, nesibodima čia pat priteršti.

Smirdančios, prišiukšlintos, apgriuvusios ir tamsios – tokios šiandien yra požeminės perėjos Klaipėdoje.

Virto šiukšlynu

Apie tai, kad jomis galėtų naudotis ir neįgalieji, belieka tik pasvajoti – nėra nusileidimo takelių. Į tamsų tunelį jiems tektų leistis laiptais – turėklai išlūžę arba jų paprasčiausiai nėra. Dviratininkams taip pat tenka savo transporto priemonę panešėti.

Viena perėja Šilutės plente virto griuvėsiu dar nė nepradėjus jos naudoti. Betoninė konstrukcija ties Šilutės plento 62 namu jau kelerius metus šiurpina miestiečius ar svečius. Požeminės perėjos šachta pripildyta šiukšlių, o betoninė konstrukcija, paversta reklaminiu stendu, apdaužyta per avariją. Išsikraipę betono blokai liko stovėti – metų metus niekam nekilo ranka jų sutaisyti. Valdininkai žurnalistams, smalsavusiems, kodėl leista šiai konstrukcijai virsti vaiduokliu, atšovė, kad mieste yra svarbesnių problemų, o žmonės esą statinio, tarp dviejų važiuojamųjų kelio juostų, nelanko.

Sutaisys tik vieną

„O kas jas tokias padaro? Ar ne tie patys žmonės?“ – retoriškai klausė Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto ūkio departamento vadovas Liudvikas Dūda. Jis buvo atviras – kapitaliniam perėjų remontui pinigų nėra. Šiemet bus sutvarkyta tik viena perėja – ties Pilies tiltu.

„Buvo kiek patvarkytos perėjos Šilutės plente ir Vingio gatvėje. Sutvarkėme apšvietimą, laiptus, turėklus. Stengiamės ten palaikyti tvarką, didesniam remontui pinigų tiesiog nėra“, – aiškino valdininkas.

Kol kas nieko nebus daroma ir Baltijos prospekte žiedinės sankryžos perėjoms. Šią sankryžą ketinama rekonstruoti, perėjų likimas neaiškus. Neabejojama, kad dabar šių perėjų remontas būtų tik pinigų išmetimas į balą.

„Šiemet bus rekonstruojamas Pilies tiltas, todėl esame numatę ir perėjos remontą. Bus sutvarkyta danga, įrengtas apšvietimas, nes senieji kabeliai kone supuvę, jau seniai nėra šviesos“, – aiškino L. Dūda.

Išlaikyti – būtina

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pažymėjo, kad dar visai neseniai Susisiekimo ministerijos atstovai pažymėjo, kad požemines perėjas būtina išlaikyti.

„Šilutės plente eismas itin intensyvus, vietomis padidintas leistinas greitis, todėl požeminės perėjos yra būtinos. Ir taip turime gausiai nelaimių, o tokios perėjos užtikrintų saugumą. Žinoma, jos turi būti tvarkingos, apšviestos ir saugios žmonėms“, – teigė R. Mockus.

Europos didmiesčiuose požeminės perėjos yra išnaudojamos itin išmoningai – čia įsikuria nedidelės parduotuvėlės, spaudos kioskai. Klaipėdos miesto valdininkai teigė nesulaukę nė vienos iniciatyvos iš verslininkų, panorusių perėjose ar šalia jų vykdyti veiklą. Nes kas norės organizuoti veiklą šiukšlynais virtusiose perėjose. O tai, kad miesto valdžia teigia, jog neužtenka pinigų miesto tvarkymui, nereiškia, kad jų neužtenka ir valdininkų atlyginimams, priemokoms, premijoms, komandiruotėms (tame tarpe į užsienį), automobiliams ir jų išlaikymui, kompiuteriams, mobiliesiems telefonams, šiltų ir patogių kabinetų išlaikymui, dovanoms, švenčių organizavimui, savireklamai ir panašiai.

Naujausias numeris

ATSARGIAI, SKOLININKAI:

UAB “Gokartas“ Direktorius Darius Baltramiejūnas
UAB “Autojarus hidraulika“ Direktorius Remigijus Jasiūnas