2019 m. rugpjūčio 25 d.

Problemų kamuojamas gyvenimas Rimkuose

Problemų kamuojamas gyvenimas RimkuoseBMC
2014-01-10 Mindaugas Aušra, Meridianas Nr. 3 ŽMONĖS
Ne vienerius metus Rimkuose gyventojai susiduria su įvairiomis problemomis. Sunkiasvorio transporto eismo keliamų pasekmių jau dešimtmetį varginami Rimkų gatvės gyventojai ir toliau neranda bendros kalbos su verslininkais, kurių transporto priemonės kelia nepatogumus.

Valdžia, kol nėra parengtas teritorijos detalusis planas, tegali prašyti verslininkų geranoriškai bent kiek pataisyti padėtį. Pasak gyventojų, sunkiasvoris transportas, važiuodamas neasfaltuotu keliu, kelia dulkes bei vibraciją, kuri skaldo namų sienas. Be to, teigiama, jog jau kelis kartus buvo įvykusios avarijos, kurių metu atsitrenkta į vieno gyvenamojo namo sieną.

Bet pagrindine Rimkų gatve važiuojantis sunkiasvoris transportas yra ne vienintelė problema. Rimkų gatvės gyventojai, važiuojantys per geležinkelio pervažą, skundžiasi, kad traukiniai važiuoja per patį rytinį piką ir priverčia vairuotojus gana ilgai gaišti laiką prie pervažos. „Lietuvos geležinkeliai“ tikina, kad išeitis yra įmanoma, reikia tik oficialiai išreikšti savo norus. Bet ir tai dar ne visos problemos, kurios atsiranda šiame mažame miestelyje. Kol kas daugiausiai nepatogumų jaučia prie pat Rimkų geležinkelio stoties įsikūrę gyventojai.

Pasiilgsta tylos

Priegeležinkelio stoties stovinčio namo gyventojams nerimą kelia nuolatos dundantys traukiniai ir gyvenamojo namo būklė. Pastate gyvena buvę ir esami geležinkelių darbuotojai. 83-jų metų pensininkė Valė Linkevičienė pasakoja, kad šiuo metu gyvenimo sąlygos yra nepavydėtinos. „Name gyvena penkios šeimos ir mes visi jaučiame labai didelius nepatogumus. Laiptinė atrodo tragiškai, ant galvų nuolatos byra nuotrupos, sugedusi kanalizacijos sistema skleidžia kvapą. Viską turime tvarkyti patys,nes niekas į mūsų prašymus nereaguoja. Gyvenk kaip nori“, – teigė V. Linkevičienė. Galėtų atrodyti, kad kamuojantys nepatogumai – pačių gyventojų rūpestis, bet namas iki šiol priklauso „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūrai, todėl ši bendrovė reguliuoja visus remonto veiksmus.

Lyg to būtų negana, priešais pastatą kitoje geležinkelio bėgių pusėje esantis stulpas su garsiakalbiais nuolatos dieną ir naktį skleidžia geležinkelio stoties dispečerių duodamus nurodymus darbuotojams, prižiūrintiems geležinkelį ir vykdantiems įvairius darbus.Traukiniai, pravažiuojantys nuo Šilutės arba Draugystės stoties pusės Klaipėdos link, signalizuoja geležinkelio pervažoje, susikertančioje su gatve, esantiems žmonėms arba automobiliams, kad šie laikytųsi eismo saugumo taisyklių artėjant traukiniui. Anot pensininkės, lokomotyvai signalizuoja būtent tada, kai privažiuoja senąjį geležinkelio stoties pastatą. Tiesa, gyvenimas pasidarytų ramesnis, jeigu būtų įmanoma pasikeisti langus, nes atsukti į geležinkelio pusę medinių rėmų langai praleidžia garsą. Vis dėlto, Klaipėdos geležinkelio infrastruktūros vadovai draudžia gyventojams keisti pastato langus, nes esą pastatas priklauso kultūros paveldui, nors oficialiai šis pastatas neturi tokio statuso.Šiuolaikiniai plastikiniai langai su garso izoliacija apsaugotų gyventojus nuo siaubingo triukšmo dieną ir naktį.

Trukdo imtis iniciatyvos

Su garsu ir trupančia laiptine galima būtų sugyventi, jeigu gyvenimo sąlygos tenkintų žmonių poreikius. Butuose draudžiama atlikti kapitalinį remontą, tvarkyti vandentiekį, kanalizaciją, negalima ir privatizuoti gyvenamosios vietos. Rimkų geležinkelių stotyje dirbusi iešmininke Valė Linkevičienė pasakoja, kad jokių kitų alternatyvų nėra. „Vaikai patys nedaug turi, jiems trukdyti nenoriu. Pensija siekia 600 litų, o už tokią sumą Klaipėdoje neišsinuomosi padorios gyvenimo vietos. Vienintelė paguoda – maži šio buto mokesčiai. „Lietuvos geležinkeliams“ už nuomą moku 37 litus, o pridėjus komunalines paslaugas per mėnesį išleidžiu apie 100 litų. Tiesa, šilto vandens nėra ir apšildymas menkas. Žiemą net negaliu miegoti miegamajame, nors tenka kūrentis pačiai“, – komentuojagyventoja. Tiesa, įskilęs ir pasislinkęs namo pagrindas gali priversti V. Linkevičienę išsikraustyti iš pirmo aukšto buto. Dėl daugėjančių įtrūkimų virš langų, pirmas aukštas gali tapti nebegyvenamu.

Moteris teigia, kad triukšmas netrukdytų, jeigu gyvenimo sąlygos būtų palankios, bet kai viskas susideda į vieną bėdų krūvą, tai ir gyventi pasidaro sunkiau. Prie visko prisideda ir sugedusi kanalizacijos sistema. Prieš keletą metų, vykdant geležinkelio rekonstrukciją, buvo sulaužytas kanalizacijos nuotekų vamzdis. Gyventojų pasakojimu, šalia namo yra įkurtas gilus šulinys, į kurį nuolatos bėga vanduo. Iš jo buvo nutiestas specialus vamzdis, vedantis į namo rūsį, bet vamzdžio nebėra, o šulinyje esant per dideliam vandens kiekiui, šis bėga bet kur, skleisdamas nemalonų kvapą. Tiesa, „Lietuvos geležinkeliai“ jau buvo atvykę vandenį išpumpuoti, bet kiti prašymai liko neišgirsti, o ir Klaipėdos miesto savivaldybė savęs gyventojų problemomis nekamuoja.

Naujausias numeris

ATSARGIAI, SKOLININKAI:

UAB “Gokartas“ Direktorius Darius Baltramiejūnas
UAB “Autojarus hidraulika“ Direktorius Remigijus Jasiūnas