2019 m. gruodžio 13 d.

Sandėlis paklūsta profesionalams

Sandėlis paklūsta profesionalams
2012-10-26 Rasa Beskajevienė, Meridian.lt VERSLAS
Sandėlyje vykstantys procesai tiesiogiai susiję su įmonės patiriamais logistikos kaštais. Dažnai specialistų atliktos įmonės analizės duomenys apie įšaldytas lėšas (o neretai ir sandėlio trūkumus) šokiruoja net patyrusius vadovus. Tuo tarpu įmonės, pasitelkusios logistikos optimizavimo profesionalus,sutaupo nuo 20-30 procentų iki 3-4 karų visų logistikos sąnaudų.

Optimizuoti logistikos procesus galima jau nuo sandėlio ar logistikos centro projektavimo, vietos parinkimo etapo. Tačiau efektyvu profesionalus pasitelkti ir jau veikiančio įmonės logistikos grandinės ar atskirų jos dalių optimizavimui.

Resursai tie patys – nauda keleriopa

Įmonės, optimizavusios logistikos grandinės procesus, įsidiegusios sandėlio valdymo sistemas, pastebi, kad 20-40 proc. išaugo sandėlio pralaidumas, užsakymų įvykdymo tikslumas ir greitis padidėjo 30 proc. Sandėlio vadovai efektyviau planuodami prekių srautus ekonomiškiau paskirsto turimas lėšas, todėl su tais pačiais resursais greičiau aptarnaujamas didesnis užsakymų skaičius. Dar vienas privalumas – sumažėja priklausomybė nuo žmogiškųjų resursų, atsiranda automatizuotos motyvacijos sistemos.

Bendradarbiavimą pradeda nuo analizės

Logistikos procesų optimizavimo paslaugas nuo 1995-ųjų teikiančios UAB EquinoxEurope direktorės RasosBeskajevienės teigimu, pradžioje atidžiai įvertinama kiekvienos naujos įmonės situacija, išanalizuojami jos poreikiai ir tik tada teikiami kliento lūkesčius bei finansinę situaciją atitinkantys sprendimai. Kadangi EquinoxEuropeteikia įvairias logistikos optimizavimo paslaugas bei įgyvendina skirtingo sudėtingumo sandėlio valdymo sprendimus, neretai numatomi keli bendradarbiavimo etapai. „Mūsų klientai tampa patikimais mūsų verslo partneriais“ – teigia įmonės vadovė.

EquinoxEurope direktorė Rasa Beskajevienė lengviau išvardintų šalis, kuriose nėra kompanijos įgyvendintų projektų. „EquinoxEurope“ kuria, diegia ir prižiūri sistemas, kurios veikia Australijoje, Naujojoje Zelandijoje, Pietų Korėjoje, Singapūre, Kinijoje, JAV, Kanadoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Olandijoje, Vokietijoje, Italijoje, Šveicarijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje ir Baltijos šalyse. Per aštuoniolika veiklos metų bendrovė įgyvendino kelis šimtus projektų visame pasaulyje.Tarp įmonės klientų – žinomi pasaulinių prekinių ženklų vardai – Promod, Ozon,Textilot, Milavitsa ir kt. Verslo įvairovė diktuoja specifinius sprendimus, tačiau visiems projektams bendrapatiriama nauda: atlaisvėję resursai, valdomi, prognozuojami procesai, aukštesnė darbo kokybė, daugiau ir kokybiškiau aptarnautų klientų.

Optimizavimas prasideda konsultacijomis

EquinoxEurope unikali savo komada: apie 40 proc darbuotojų (ypač aukščiausios grandies) čia dirba nuo įmonės įsikūrimo. Tai leidžia klientams pasiūlyti itin aukštos kokybės logistikos optimizavimo patirtį, įgytą optimizuojant Lietuvos ir užsienio kompanijų logistikos veiklą. neretai labai dideli, sudėtingi optimizavimo projektai prasideda nuo konsultacijų. EquinoxEurope specialistai, remdamiesi įmonių pateiktais duomenis bei keliamais tikslais, analizuoja situaciją. Tokia analizė suteikia įmonei galimybę įvertinti visus logistikos procesus, nustatyti silpniausias logistinės grandinės vietas, numatyti būsimo optimizavimo projekto mastą. „Įmonėms neretai labai sunku numatyti, kuri jų veiklos sritis reikalauja didžiausio dėmesio. Tuo tarpu patyrusiems specialistams pakanka įsigilinti į keletą skaičių, kurie atskleidžia esmines problemas“ – patirtimi dalijasi logistikos ekspertė.

Kreipiasi planuojantys sandėlį popieriuje ir valdantys logistikos centrus

„EquinoxEurope“ logistikos sprendimus bei konsultacijas teikia ir veiklą pradedančioms, ir seniai ją plėtojančioms, tačiau neišnaudojančioms visų savo pajėgumų logistikoje įmonėms. Vieniems klientams parengiamas logistikos procesų valdymo planas nuo sandėlio vietos parinkimo, patalpų ir tinkamos įrangos suprojektavimo, prekių išdėstymo iki automatizuotos sandėliavimo įrangos ir IT technologijų sandėliui valdyti pritaikymo ir įdiegimo. Kitiems koreguojamos tik atskiros procesų dalys, pvz., prekių surinkimas užsakovams arba krovinių išsiuntimas.EquinoxEurope lengvai prisitaiko prie bet kokių įmonės turimų sistemų.

Kiekvienas atvejis yra unikalus ir reikalauja skirtingų sprendimų. Kas puikiai tinka vienai logistikos įmonei, gali visiškai netikti kitai. „Negalima to paties sprendimo pritaikyti mažas vaistų dėžutes sandėliuojančiai farmacijos įmonei ir didelėse dėžėse elektronika prekiaujančiai bendrovei ar bendrovei, vykdančiai keliolika užsakymų per dieną, ir įmonei per dieną surenkančiai ir iš sandėlio išvežančiai keliasdešimt tūkstančių užsakymų“, – komentuoja „EquinoxEurope“ direktorė Rasa Beskajevienė.

Sistema ta pati – galimybės adaptuojamos

Vienas iš populiariausių Lietuvoje EquinoxEurope sprendimų – sandėlio valdymo sistema „Vision“. Tai galingas sandėlių valdymo įrankis, sukurtas ir ištobulintas per 18 EquinosEuropeveiklos metų. Sistemos tobulinimui panaudota kelių šimtų diegimų labai įvairių įmonių sandėliuose beveik visose pasaulio šalyse patirtis. „Kiekvienu atveju klientui pritaikome jo įmonėje vykstantiems procesams tinkančią tam tikrą sistemos dalį pagal veiklos sritį, pobūdį, užsakymus, prekių srautus ir pan. Nukopijuota ši sistemos dalis gali visiškai netikti kitai įmonei, netgi turėti neigiamos įtakos jos veiklai“, – teigia R.Beskajevienė. Įmonės, įsidiegusios sandėlio valdymo sistemą, ima matyti daugiau informacijos, suteikiančios galimybę giliau, įvairesniais parametrais analizuoti logistinės grandinės procesus. Ši informacija paskatina įsigyti papildomo sistemos funkcionalumo paketus ir dar labiau optimizuoti veiklą.

Neišnaudoti pajėgumai

„Logistikos versle svarbiausia teisingai suplanuoti visus procesus ir pritaikyti konkrečiam atvejui, nes viskas tarpusavyje susiję. Jeigu nėra optimizuotas prekių išdėstymas ar darbuotojų veikla, nepadės ir geriausios sandėlių valdymo sistemos, – aiškina R.Beskajevienė. – Tai panašu į namo statybą: reikalingas ir geras pastato projektas, ir statybinės medžiagos. Jei projektas parengtas blogai, nepadės net aukščiausios kokybės plytos“. Todėl labai svarbu analizuoti logistinės grandinės procesus tiek planuojant, tiek jau vykdant veiklą. ne mažiau svarbu savo sandėlio optimizavimui pasitelkti tikrus profesionalus, galinčius savo patirtį pagrįsti ne mažiausia galutine kaina, o realiai įgyvendintais sprendimais.

Naujausias numeris

ATSARGIAI, SKOLININKAI:

UAB “Gokartas“ Direktorius Darius Baltramiejūnas
UAB “Autojarus hidraulika“ Direktorius Remigijus Jasiūnas